Wyszukiwarka

SZKOŁA PODSTAWOWA nr 273
SZKOŁA FILIALNA

im. Zygmunta Sokołowskiego
ul. Arkuszowa 202
01-934 Warszawa
 filia.sp273@eduwarszawa.pl
tel: 22 835 00 75     
 

 

Matematyka po angielsku

MATEMATYKA PO ANGIELSKU – Innowacja Pedagogiczna Sp273 Filia

Rok Szkolny 2023/24

Przygotował Sławomir Turek

 

      Opis programu

Celem programu  jest popularyzacja matematyki i języka angielskiego wśród uczniów, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych oraz rozwój umiejętności praktycznego posługiwania się językiem angielskim.

Dodatkowym celem jest przygotowanie uczniów do wojewódzkiego konkursu matematycznych MATL (Matematyka i Angielski to Lubię) organizowanego pod patronatem Mazowieckiego Kuratorium Oświaty i stowarzyszenia Erazmus +.

Program zawiera treści matematyczne, które pojawiają się na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej oraz zagadnienia z języka angielskiego, które można wykorzystać do rozwiązywania zadań matematycznych oraz praktycznych problemów z życia codziennego które wymagają prostych obliczeń.

Zajęcia skierowane są do uczniów klasy piątej, szóstej, siódmej i ósmej, którzy osiągają bardzo dobre wyniki z matematyki i co najmniej dobre wyniki z języka angielskiego.

 Zajęcia będą odbywać się raz w tygodniu w dwóch grupach klasy 5 i 6 oraz 7 i 8 . Podczas zajęć uczniowie będą uczyć się rozwiązywać krzyżówki matematyczne i zadania z treścią w języku angielskim, które pojawiały się w kolejnych edycjach konkursu MATL oraz będą pracować metodą projektową w grupach analizując dane i treści audiowizualne podane w języku angielskim w ramach projektów „Matematyka oparta na faktach” dostępnych na portalu https://gwo.pl/matang/. Dzięki takim metodom dydaktycznym część lekcji będzie opierać się na nauce poprzez zabawę, gry, konkursy, zadania nawiązujące do życia codziennego i jednocześnie zastosowanie języka angielskiego w nauce matematyki, a także częściowo zastosowanie matematyki w nauce języka angielskiego.

Na lekcjach stosowane będą atrakcyjne dla uczniów – aktywizujące metody pracy, angażujące do wysiłku intelektualnego wszystkich uczestników zajęć (m.in. gry dydaktyczne, , krzyżówki, obrazki logiczne, w postaci zadań tekstowych o różnym stopniu trudności). Na zajęciach wykonywane będą również zadania z wykorzystaniem technologii informacyjno - komunikacyjnej i sztucznej inteligencji (prezentacje multimedialne, materiały audiowizualne, czat GPT, )

      Cele programu:

  • rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych oraz językowych uczniów poprzez uświadomienie przydatności wiedzy i umiejętności z tych przedmiotów w różnych obszarach życia codziennego,
  • rozwijanie „kompetencji przyszłości” (4KKreatywności, Komunikacji, Kooperacji, Krytyczne myślenie),
  • podniesienie jakości kształcenia,
  • usystematyzowanie wiadomości oraz umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki oraz języka angielskiego,
  • kształtowanie u uczniów poczucia własnej wartości, wiary we własne możliwości, motywacji do nauki, wyrabianie w nich samodyscypliny oraz nawyku systematycznej i konsekwentnej pracy mającej na celu osiągnięcie założonego wcześniej rezultatu,
  • rozwijanie myślenia i pamięci, a także kształtowanie intuicji,
  • kształtowanie u uczniów pozytywnego nastawienia do podejmowanej aktywności intelektualnej,
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się i rozwiązywania problemów, poprzez kształtowanie potrzeby samodzielności, zachęcanie uczniów do wyboru metody rozwiązania zadania, poszukiwania niezbędnych informacji, a także samodzielnego sprawdzania poprawności rozwiązania i umiejętności weryfikowania błędów,
  • wdrażanie do systematycznego działania, pracowitości, wytrwałości oraz dobrej organizacji pracy,
  • zapoznanie uczniów z możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji do rozwiązywania problemów.